onsdag 15 december 2010

R E S P E K T

Kliv inte in på mitt kontor när jag sitter med någon som behöver prata.
Det är en fråga om respekt. Både mot mig i min arbetsroll och den personen som sitter på andra sidan mitt skrivbord. Det är en skör och bräcklig människa just då.

Jag är väl medveten om att klockan har passerat tiden för "morgonbönen". Jag kan inte bara resa mig och säga: Du, jag har inte tid med din kris just nu. Jag har ett möte. Jag jobbar inte så!

Det är just NU i denna stund som en medmänniska behöver mig. Det är just NU som tårarna strömmar, snoren rinner och livet krisar. Inte om 20 minuter eller när det passar din agenda.

Låt mig jobba när jag jobbar. Jag dyker nog fan upp på "morgonbönen" ändå.

1 kommentar:

Tehataren sa...

Så talar en engagerad, professionell människa i ditt gebit!

Nästa gång: Lås dörren, häng på en skylt med texten "Stör ej!" eller något annat begåvat.